Rollercoaster

Lieve allemaal,

Ook week 2 zit er alweer op. Je leeft hier echt met de dag. Elke dag is weer anders, geen één dag is hetzelfde kwa gevoel. Het is net alsof ik op 4 januari en rollercoaster ben ingestapt en er23 maartpas weer uit (kan) stappen.
We zijn deze week elke dag een aantal uurtjes naar het weeshuis geweest. Ze zijn altijd dol enthousiast als wij weer komen en vooral als ze mee mogen met ons in de motorbak naar het schooltje toe. We beginnen altijd met een eigen gemaakt liedje/dansje. Ze vinden het helemaal geweldig en kunnen hem zelfs al bijna zonder ons. Daarna geven we rekenen en Engels. We beginnen meestal met lesgeven aan 5 kinderen die opletten en het eindigt met 2. De rest speelt met takjes en steentjes of loopt in en uit.
Ik heb een hele koffer mee met allemaal spulletjes erin voor de kinderen. Vanaf volgende week gaan we af en toe wat meenemen voor ze. Dat maakt het ook wat leuker voor ons, iets gevarieerder dan alleen maar lesgeven aan weinig kinderen die opletten. De kinderen zullen er ook zeker blij mee zijn, dat weet ik zeker.
We hebben Alice (verzorgster) gelukkig nu wel gezien bij het weeshuis. Ze geeft de kinderen eten. Dat was wel een hele geruststelling. Ze kregen vrijdag ook schone kleren die de vrijwilliger voor dat wij er waren heeft meegenomen voor ze. Vorige week vrijdag was gewoon echt een enorme shock. Gelukkig zijn we al ietsjes meer gewend maar het blijft echt heel erg zwaar.
Gisteren zijn we naar Paga geweest waar we de krokodillen pond hebben bezocht. En ja ik heb er eentje aangeraakt en op eentje gezeten. Wel nadat ik mijzelf veel moed had ingepraat. Daarna zijn we naar een slavenkamp geweest. Dit was ongeveer 45 minuutjes lopen ervandaan en pal in de zon, maar het was de moeite waard. We hebben onder andere gezien waar ze verbleven en gestraft werden. Ook was er een heilige steen waar ze een demonstratie gaven van drummen met stenen. Ook wij mochten dit proberen. Het was leuk om te doen. Niet helemaal zoals het hoort maar we hebben ons best gedaan. Vandaag zijn we naar Sirigu geweest waar we gezien hebben hoe ze potten maken en allerlei andere spullen met versiersels.
En oja aan huisdieren hier geen gebrek. We verblijven hier niet alleen met ons gastgezin maar we leven in de binnenplaats ook met muizen, kakkerlakken, salamanders en een vleermuis. Vooral in de avond laten zij zich goed zien. Naar de wc gaan doe je nooit alleen, er zitten altijd kakkerlakken met je mee te genieten. De muis (gekke gerrie) en de salamander hebben zelfs al een aantal keer ons slaapkamer bezocht. Ik praat er nu wel luchtig over maar je kan wel raden dat ik al behoorlijk wat heb lopen gillen haha.
Deze week was een schommeling van emoties. Maar ik kan het, ik wil het en ik doe het!
Liefs Sascha

Reacties

Reacties

Kyra

Jeetje, wat een verhaal en ervaringen weer. Wat onwijs gaaf maar ook spannend en eng. Ik ben ontzettend trots op je, je kan het! Ben benieuwd naar je volgende verhalen, fijn om te lezen hoe het daar gaat. Dikke kus

Ted & Marjan Pesch

Ik lees met verbazing en bewondering je verslag. Wat een geweldige ervaring doe je daar op. Heel moedig van je om op zo'n beest te zitten! Vaak horen we over de jeugd, dat ze weer gigantisch uit de band gesprongen zijn, maar als ik dit lees dan heb ik toch heel veel respect voor jou!
Goed om niet alles tegelijk aan de kinderen te geven, dan blijft het een verassing en leuk.
Heel veel sterkt verder met de kakkerlakken en gekke Gerrie.
We kijken al weer uit naar hert volgende verslag.
Ted & Marjan Pesch

Opa korse

Lieve schat.je rollercoaster floept net binnen en heb hem met vermaak gelezen. Je ben echt een stoere meid die ook van dieren houd, dat blijkt wel. Probeer de humor er in te houden, geniet van de kindertjes en de groette aan gekke Gerrie. Een dikke knuffel van ons Opa.xxxxxxxx

Margreet

Ja hoor jij op een krokodil? Waar is het bewijs?
Sassie ben trots op je. Dikke kus

Elise

Ik zit weer met volle verbazing en met een lach op mijn gezicht je verhaal te lezen! Super trots op je! En ik weet ook zeker dat je het kan! Groetjes aan gekke Gerrie (ik hoop stiekem dat hij al weg is als ik kom) dikke kus

opa Buurmeester

Met verwondering je verslag gelezen en ik moet denken aan mij n tijd in Indonesie,Sascha ook daar waren al die beesten.
Sascha houd de moed erin en geniet maar van die kindjes en
een dikke pakkerd van opa.

wim

hoi Sas, elk weekend ben ik nieuwsgierig wanneer ontvang ik een mail van me dochter over haar bevindingen van de afgelopen week en als deze dan binnenkomt dan staan er weer leuke en spannende ontwikkelingen in. In ieder geval wordt ik thuis niet meer om hulp gevraagd "pap er zit een spin in me kamer wil je die weghalen"waar zo reis niet goed voor is. Sas ik ben super trots op je dat je dit avontuur bent aangegaan en weet zeker dat je als een heel ander persoon op Schiphol zal staan over enkele maanden. Neem initiatief de komende weken samen met Liz om iets neer te zetten waar je trots op kan zijn. Gr papa

Annelies

Haha gillende Sascha, maar je doet het wel gewoon maar even! Zie je al helemaal voor me met die beesten haha.
Heftig met die kindertjes.. veel succes komende week weer. En je magische zin hé Sas, die heb ik van jou geleerd, ik kan het, ik wil het en ik doe het! Ben trots op je mop. xxx annelies

Kevin - Travel Active

Dag Sascha!

Mooie en bijzondere nieuwe update weer. Maak er wat van deze week. Doe je ook de groeten aan Liz en Janet?

Groetjes Noor, Kevin en Lieke
Travel Active team

Jose Snelder

Hoi Sascha, ik. Heb net je verhaal toegestuurd gekregen van je moeder. Wat maak jij veel mee zeg. Super dat je dit doet. Ik ga je verder volgen. Jij kunt echt trots op jezelf zijn. Veel plezier verder. Je bent een topper!????

Jose Snelder

Die vraagtekens moesten een smiley zijn met een lach, maar die vertaalt ie dus. :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active