Verliefd

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het super leuk vind dat jullie reageren op mijn blog. Fijn dat jullie zo met mij meeleven. Het doet me goed om jullie lieve reacties te lezen!
Woensdag ben ik alweer precies een maand in Ghana. Het voelt net alsof ik in een droom leef. Het is zo bizar maar ik zit gewoon midden in Afrika. Wauw!! Terug in Nederland ga ik pas echt goed beseffen wat ik allemaal heb meegemaakt en heb doorstaan. Maar wat mag ik nu al trots zijn op mezelf. Trots alleen al op het feit dat ik gewoon in een totaal andere wereld ben, met andere mensen, andere leefomstandigheden en dat ik het gewoon allemaal maar doe. Ze noemen het vrijwilligerswerk en dat doe je ook maar je komt jezelf ook heel erg tegen; je wordt zelfstandiger, volwassener en leert jezelf beter kennen vind ik. Het is daarom ook net een therapie. Je zit in therapie met jezelf. Het is met vallen en opstaan maar je gaat door. Je doet iets goeds voor andere maar ook voor jezelf. En dat is iets wat ik zo mooi vind aan dit avontuur en wat me trots maakt. Het is een hele levenservaring rijker die ik nooit meer zal vergeten en dat is iets wat ik nu wel al besef.
De kleine dingetjes die je hier meemaakt zijn al leuk, om maar wat voorbeelden te noemen; kinderen op straat die tegen je zeggen hey obruni (blanke) how are you, het wildplassen midden in de Bush Bush, het gillen om onze huisdieren, het als grapje tussendoor woordjes leren aan de weeskinderen zoals poepenscheetje en ezels, geiten, kippen en varkens die midden over de weg heen lopen. Het is echt iets heel bijzonders om mee te maken en daar ben ik heel dankbaar voor. Ik probeer zoveel mogelijk te genieten maar dat is heel moeilijk omdat er zo aan je emoties getrokken wordt.
En gewoon al het moeten wachten wachten wachten en het nog is moeten wachten, het soms lange moeten reizen in de weekenden, het stroom wat kan uitvallen, het douche met een emmer met uitzicht op Afrikaanse mensen, het 's avonds moeten plassen tussen de kakkerlakken en het zitten op een dun hout plankje in de motorking op weg naar het weeshuis in Suluya met allemaal hobbels en gaten in de weg. In Nederland zou ik echt helemaal gek worden. Hier maakt het me allemaal niet uit. Dit is Afrika zo gaat het hier, je moet wel dus je doet het gewoon. Oké dat laatste over het zitten op een dun plankje is niet helemaal waar want ik heb er wel echt schrale en blauwe billen van, dus zo fijn vind ik dat niet. Maar ook daar bijt ik mij weer doorheen want wat ik al zei je moet wel.
Afgelopen weekend zijn we naar Mole National park geweest. We sliepen in een guesthouse iets verderop van het park. Dit scheelde nog al van prijs met het Mole hotel zelf. We hadden na lange tijd weer eens een normale douche. Maar Ghana zal Ghana niet zijn als er niet iets mis mee is. Er kwam echt maar een heel lullig pisstraaltje uit. Maar we "voelde" ons weer schoon. Daarna was het weer tijd voor een dansje om op te drogen. Het duurde ons te lang voordat we goed droog waren dat we elkaar aankeken, aftelde 3 2 1 en giechelend een keiharde sprint trokken naar onze kamer met onze fingers crossed dat niemand ons zag. Wij ook weer met onze douche verhalen. 'S avonds werden we uitgenodigd door 2 jonge mannen uit India om te eten bij het Mole hotel. Zo'n heerlijk gratis diner hebben wij natuurlijk niet afgeslagen. In een luxe "trotro" om het maar even in Ghanese begrippen te houden zijn we erheen gebracht. We hebben ons buikje rond gegeten. Met een goedgevulde maag waren we ons bedje ingedoken. Dit keer in een iets wat knusser bed dan anders maar ook dat hebben we weer overleeft.
De volgende ochtend stonden we al vroeg op voor de safari. Je kon kiezen uit een jeep safari of een walk safari. Ook hier zat weer veel prijsverschil in dus kozen we ondanks dat we onze badslippers aanhadden voor de walk safari van 2 uur. Het is niet vanzelfsprekend dat je dieren spot, dus we hadden weinig verwachtingen. In het begin zagen we nog vrij weinig op de Bush Bush na maar opeens in de verte stond er een olifant uit een boom te eten. De gids vertelde dat deze wat agressief was en dat we stil moesten zijn. Hoe verder we liepen hoe meer olifanten we zagen. Ook hebben we een aapje gespot en verschillende soorten antilopen. Zo gek dat we gewoon midden tussen de dieren in het wild liepen. Het was niet alleen super gaaf om de dieren te hebben gezien maar wauw wat was het uitzicht daar mooi zeg. Op dat moment kon ik alleen maar denken I'M IN LOVE WITH AFCRIA!
Liefs van mij

Reacties

Reacties

Sharona

Wauw wat gaaf! Ik zei al: goed opweg met de big five en dat ben je nu dus ook echt zeker haha. Heel veel plezier nog en hopelijk mag je nog veel gave dingen meemaken en ook grappige en maffe, want die blijven je het beste bij ;) Succes lieverd! Dikke kus en ook van mn mama!

Ted & Marjan Pesch

Wat heb je weer een boel beleefd! Ik denk inderdaad dat je deze periode in je leven niet meer zult vergeten. Als je dit zo meegemaakt hebt en het met zoveel geestdrift kan vertellen mag je inderdaad trots zijn op jezelf. Wat zal jet het gemakkelijk hebben in Nederland. Alles strak georganiseerd, dat wordt een peuleschil voor jou! En wat heb je een boel te vertellen aan je toekomstige leerlingen. Ze boffen maar met zo'n juf. Je zal moeilijke situaties veel gemakkelijker de baas kunnen. Ik wens je verder nog heel veel plezier met dit geweldige project.
Ted & Marjan Pesch

Hans

Wat geweldig Sas. Nooit had ik gedacht dat jij zoiets zou doen. Maar wat een ervaring dit vergeet je je leven lang niet meer. Elke week zitten we weer te wachten op je nieuwe blog maar natuurlijk horen we ook de berichten via sms alles is echt heel leuk. Ook op mijn werk heb ik een collega die dit heeft gedaan en ook zij blijft dit onvergetelijk vinden en is van plan volgend jaar met haar man en kinderen terug te gaan. Blijf genieten van alles tot over een paar weken.

oma korse

Sascha jij bent niet alleen trots, maar ik ook met zo`n kleindochter. Dat wilde ik je toch maar even zeggen. Blijf genieten en niet te dicht bij al die wilde dieren. ha, ha.
Sas ik wist niet, dat jij het zo goed kan vertellen, waar iedereen van geniet, geweldig en knap.
Dikke knuffel xxx Oma.

Michelle

Wat onwijs leuk om je enthousiaste verhalen elke week weer te lezen Sas! Ik hoor het je allemaal zo zeggen haha. En alweer een maand, wat vliegt de tijd. Voor jou helemaal, zoveel indrukken en zo te lezen echt the time of your life. Trots!

X Mies

Opa Buurmeester

Met een traan in mijn ogen je verhaal gelezen en ik word steeds trotser op je Sascha.Misschien denk je niet meer aan
aftellen,maar wel aan je douche in Kromdel,
Sascha gewoon doorgaan hoor.

Annelies

Lieve Sas, het is hier nu bijna half twee snachts, ik ben te druk met me reis en gedachten om te kunnen slapen en zag je mail! Wat heerlijk om te lezen dat je zo aan het genieten bent! En heel goed dat je zegt dat je trots bent op jezelf, zo terecht namelijk. de tijd gaat inderdaad ook echt zoo snel, maar dat is positief, jij wilt straks niet meer naar huis met je verhalen hihi! Jij kan straks zoveel aan in Nederland moppie. Super leuk om je te lezen, je schrijft leuk. nou ik ga maar eens slapen. Een dikke knuf van je zenuw vriendinnetje die over 6 dagen dan eindelijk mag, succes verder en ik denk aan jee xxxx

Judith Roozendaal

Wat super leuk om je verhalen te lezen! Ik herken zoveel in je verhalen. Mooi hoe je jezelf ook omschrijft. Blij dat je het zo naar je zin hebt Sas!! Geniet maar lekker en wij houden die hypere Elise nog wel even zoet tot ze eeeeindelijk naar je toe mag! Xx Judith

Jasmijn

Hahahahahahahaha ik las verliefd als onderwerp en ik dacht meteen.. Jahoor die heeft een knappe kerel aan de haak geslagen. Hahahhha! Leuk om te lezen mop. Ben trots op je. Je bent een bikkel. Ik mis je wel hoor! Xxx

Carla Jongejans

Hoi Sas
Wat een avontuur beleef jij wat ben ik trots op
Jou.
Geniet van de tijd dat je er ben.
Kom terug met een schat aan verhalen.

Dikke knuffel

Henri

Hoi Sascha,
Al je belevenissen leveren een prachtig verhaal op. Je schrijft het vanuit je hart en ik vind het mooi dat je iedereen mee laat genieten en ook meevoelen.
Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active