Schatjes

Lieve allemaal,

Weer een weekje verder en tegelijkertijd ook weer een weekje dichter bij mijn vertrek. Nog maar 2 weekjes hier in Wulugu en nog maar 5 weekjes in Ghana. De tijd vliegt voorbij! Vorige keer schreef ik nog over hoe warm het hier wel niet is. Nou dit keer kan ik vertellen dat ik mijn eerste regendruppels in Ghana heb gezien. Het kwam behoorlijk hard uit de lucht vallen. Het moet niet gekker worden maar ik ben nog nooit zo blij met regen geweest. Wat was dat een lekkere afkoeling zeg!
Vrijdag avondzaten Liz en ik buiten in de binnenplaats gewoon rustig te eten zoals we dat altijd doen totdat het plots een andere wending kreeg. Opeens zagen we dat er grote boxen werden geplaatst. Nou geluid kwam er uit hoor, ik denk dat heel Ghana kon meegenieten. Eerst stroomde het binnen met jonge kindjes. We zaten erbij en keken erna. Het leek wel een minidisco wat in een nieuw jasje was gestopt. Later kwam de jongelui (zoals wij dat in Nederland noemen). We konden er niet onderuit om ook even een dansje te doen op de dansvloer. Ik dacht dat ik losse heupen had en de danslerares was maar de rollen waren omgedraaid. Dansen kunnen ze hier als de beste. Voordat we altijd gaan slapen hebben we ons standaard avond tripje naar het toilet toe. Ook die avond moest dat gewoon weer gebeuren. We stopte allebei maar een stukje wc papier in onze broekzak want om nou met een hele wc-rol door de menigte te lopen.. Haha! Zo hadden we dus ineens een onaangekondigd feestje. Zo blijkt maar weer alles kan in Ghana en je weet nooit wat je te wachten staat.
Wat heb ik de afgelopen week genoten van de kindjes bij het weeshuis. Ik merk dat ik mijn plekje heb gevonden en dat ik er nu echt van aan het genieten ben. Elke ochtend ga ik er met plezier heen en wanneer ik zie dat de kindjes weer staan te springen en te juichen van blijdschap als ze ons zien aankomen geeft dat mij zo'n goed gevoel en dan denk ik hier doe ik het voor, de kindjes een lach op hun gezicht bezorgen. Na het enthousiaste ontvangst lopen we altijd samen met de kindjes naar het schooltje toe waar we de ochtenden altijd doorbrengen. Ik heb mijn eerste stap nog niet eens gezet en voel dan al twee handjes. Maar bij twee handjes blijft het niet bij. Wanneer ik mijn laatste stap heb gezet en de kindjes losgelaten hebben en ik vervolgens naar mijn armen kijk staan die beide helemaal vol gestempeld met handafdrukken haha. Daarna is het weer tijd om liedjes met ze te zingen die wij ze geleerd hebben. (Liz and Sascha, head shoulders knees and toes, A ramsamsam en if your happy and you know it). Ze zijn er echt dol op. Zelf kennen ze ook heel veel liedjes en vinden het geweldig om die ook aan ons te leren. Ze zingen, dansen en handjeklappen tegelijkertijd. Het allerleukste vinden ze het lachen wanneer ik weer is de fout inga. Drie dingen tegelijk is best pittig hoor, maar ik heb nog twee weken om te oefenen. Wanneer het voor ons weer tijd is om te gaan stormen de kindjes op ons af met hun handen in de lucht. Het is dan tijd voor de high5 en de box. Een camera is iets waar ze trouwens ook helemaal weg van zijn. Ze gaan er helemaal voor staan. Wanneer ze de camera hebben gezien blijft het de hele ochtend wel doorgaan met Sascha photo photo? Dus ik kom met genoeg foto's thuis!
We zijn echt aan de kinderen gewend geraakt en hun ook aan ons. Het is ook mooi om te zien dat de rotjochies van het begin in de eerste weken nu ook gewoon naar ons luisteren.We zijn de kinderen echt gaan zien als onze schatjes!We hebben ook echt een band met ze gecreëerd ondanks dat de communicatie niet bestaat uit Engels maar uit handen en voeten. Soms zijn het net papegaaien. Wanneer Liz en ik Nederlands tegen elkaar praten, praten ze ons na. Het lukt ze nog aardig goed ook.
Voor deze week hebben we weer leuke spulletjes op ons lijstje staan om mee te nemen. Ik heb er weer zin in! Het is gewoon alweer mijn laatste weekje alleen met Liz. Genieten dat is wat we gaan doen!
Liefs Sascha

Reacties

Reacties

Oom Nico en Tante Marian uit Westwoud

Sascha
Wat een enthousiast bericht van jou.
Wat zijn jullie zinvol bezig en wat genieten jullie ervan.
Leuk om ons er deel genoot van te maken.
Nog veel plezier de laatste periode.
Lieve groet van ons.

Lieve groet van ons

nienke

Leuk Sas! Fijn dat je je plekje gevonden hebt, alleen jammer dat je dan alweer bijna weg moet daar.. maar je hebt iets moois om aan Elise te laten zien! En wij zijn natuurlijk heeel benieuwd naar al die foto's. Geniet goed van alle momenten want voor je het weet zijn de laatste 2 weken ook voorbij..Dikke kus

Ted & Marjan Pesch

De verassingen blijven maar komen! Lekker zo'n regenbui he? Wij vonden het altijd een plezier om in de regen baden en gingen het liefst onder een kapotte dakgoot staan, want dan kreeg je een geweldige straal water over je heen. En wat een verassing dat er muziek was en je een dansje kon doen. Geweldig die band die je nu met de kinderen hebt Wat zal dat pijn doen als je straks afscheid van ze neemt. In elk geval neem je een heleboel herinneringen en indrukken mee!
Geniet nog maar van die paar weekjes dat je nog hebt.
Ted & Marjan

Kevin - Travel Active

Hi Sascha,

Echt heel mooi om te lezen dat het iedere blog beter met jullie lijkt te gaan! Geniet van je laatste 5 weken en we spreken je als je terug bent in Nederland. We zijn heeeeeel benieuwd naar alle verhalen natuurlijk.

Groeten,

Noor, Lieke en Kevin
Travel Active team

Leonie

Fijn om te lezen nichtje! Kan niet wachten om in Nederland al je foto's te zien! Xx

Opa Buurmeester

Hoi Sas,
Wat beleef je daar een fijne tijd en wie weet,mogelijk ga je nog eens terug naar je vriendjes en vriendinnetjes.
Maar eerst maar thuiskomen.
gr.opa.

Annelies

Hoi lieve Sas,
Fijn om te lezen dat het zo goed gaat daar!! Geniet van de laatste weken daar als het zo snel gaat xxx

Per en Arja Bakker

Hoi Sas, dit is al weer een veel positiever verhaal als de eerste keer. Wat zal je een ervaring opdoen!!
Ja alle kinderen overal op de wereld (zelfs in Schagen) testen je uit. Gelukkig maar, ze zijn overal hetzelfde. ;-)
Elise is druk aan het pakken en is de laatste lessen aan het geven.
Wel spannend hoor!!!!! Ons kleine meisje gaat alleen naar Ghana. Ze heeft er ontzettend veel zin in en ik zal me niet als teveel zorgen gaan maken.
Heel veel plezier samen en nog een leuke week bij je kindjes.
Dikke knuf en heel veel XXXXXXXX
Per en Arja

Iris & Denise

Heey sascha!!! We hebben al je blogs gelezen en we vinden het echt knap!???? de dansles is wel een beetje saai zonder jou hoor ???? gelukkig kom je al snel weer terug. Nog een paar weken en zet m op! Groetjes, Iris en Denise van klassiek les xx

Iris & Denise

Oeps al die vraagtekens moesten smileys zijn haha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active